menu

Facebook a pád viditelnosti příspěvků: jak změnu vidí čeští správci stránek?

Řadě správců firemních stránek na Facebooku přinesl začátek prosince překvapení: organický (tedy neplacený) dosah publikovaných příspěvků (tedy číslo vyjadřující, kolik lidí příspěvek vidělo) ze dne na den radikálně klesl. Post, který ještě před několika dny zhlédlo (podle statistik Facebooku) deset a více procent fanoušků stránky, najednou doputoval jen k jednotkám procent lidí.

Facebook totiž na začátku prosince změnil algoritmus, který vyhodnocuje, jaké příspěvky se uživatelům zobrazí. Firma oficiálně změnu vysvětluje jednoduše: chce uživatelům zobrazovat co nejkvalitnější obsah. Stránek i sdílených příspěvků totiž neustále přibývá a zdi (News Feeds) uživatelů jsou stále zahlcenější (průměrnému uživateli se podle Facebooku denně zobrazuje na 1500 příspěvků).

K tomuto vysvětlení je ale potřeba přidat i další zřejmý motiv: Facebook zároveň omezením přirozeného dosahu příspěvků tlačí na firmy, které si jej zvykly používat jako marketingový nástroj, aby si za zviditelnění příspěvků zaplatily. A jak se prosincová změna algoritmu dotkla českých stránek? 

Zdroj: Lupa.cz


Zpět na výpis novinek

Kontaktujte nás
TreTri - Josef Chlad
731 173 653
info@tretri.cz
Jiráskova 12, 602 00 Brno


Položky označené (*) musí být vyplněny!
Kontakt
TreTri - Josef Chlad
731 173 653
info@tretri.cz
Jiráskova 12, 602 00 Brno
Kde nás najdete